BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Menjana PENDAPATAN TETAP dgn modal rm10 shj.Bisnes sms masa kini yg di niagakan secara networking.Daftar malalui sms bila-bila masa & di mana shj. rm10 KEUNTUNGAN 50% sehingga 5 LEVEL di bayar terus keakuan bank anda.SETIAP MINGGU.

Maklumat dan komisen akan hantar dr semasa ke samasa.Peserta akan dapat formula RAHSIA WANG segera/flyer dan ruang IKLAN INTERNET selama 3888 hari.Untuk daftar taip myten-7168 dan sms kepada 014-6088404 Tunggu mesej dari admin.Pertanyaan sila tel 09-8444044

Konsert Double Trouble Search/Wing Bukit Kiara Equestrian Country Resort KL (1 MEI 2010)

Dalam Kenangan

Jun 28, 2009

Perasmian Kondo Nusa Perdana Gelang Patah Johor Bharu

Hello Bro.. Nak hadiah ker tue hehehe leh dapat ker cabutan bertuah

Kakitangan yang menjayakan program perasmian pembukaan kondo nusa perdana

TRANSFORMERS-revenge of the fallen



Punyalah ramai org nak tgk transformers sampai jem..tu pon dah tayang 2-3 hari dah..
aku rasa lah ada yg tgk sampai 5x tu..yang pasti gambar dier best..aku rasa la mcm nak tgk lagi

Jun 27, 2009

Tgk jer la..

Brader kat belakang tu la yang bawa kami g keje..


Perot sape paling besar

Plaza Kota Raya Johor BHaru

Aku bukan jaga parking

Dalam City Squars

City Squars

Cari apew Bro..Cari KFC ker hehehe..
KFC Sebelah bawah la Bro

2wire



Inilah board RMA 2WIRE yg perlu di bereskan sebanyak 85k...Lu fikirlah sendiri

Jun 23, 2009

Adakah kaki burung Berani...

video

Wahai Beburung, Pinjamkan Daku Sayapmu

Jun 19, 2009

Sajak Rendra yang semua kena tengok...

Sajak Pertemuan Mahasiswa

Matahari terbit pagi ini
mencium bau kencing orok di kaki langit
melihat kali coklat menjalar ke lautan
dan mendengar dengung lebah di dalam hutan

lalu kini ia dua penggalah tingginya
dan ia menjadi saksi kita berkumpul di sini
memeriksa keadaan

kita bertanya:
kenapa maksud baik tidak selalu berguna
kenapa maksud baik dan maksud baik bisa berlaga
orang berkata : “kami ada maksud baik”
dan kita bertanya : “maksud baik untuk siapa?”

ya!
ada yang jaya, ada yang terhina
ada yang bersenjata, ada yang terluka
ada yang duduk, ada yang diduduki
ada yang berlimpah, ada yang terkuras
dan kita disini bertanya:
“maksud baik saudara untuk siapa?
saudara berdiri di pihak yang mana?”

kenapa maksud baik dilakukan
tetapi makin banyak petani kehilangan tanahnya
tanah – tanah di gunung telah dimiliki orang – orang kota
perkebunan yang luas
hanya menguntungkan segolongan kecil saja
alat – alat kemajuan yang diimpor
tidak cocok untuk petani yang sempit tanahnya

tentu, kita bertanya :
“lantas maksud baik saudara untuk siapa ?”
sekarang matahari semakin tinggi
lalu akan bertahta juga di atas puncak kepala
dan di dalam udara yang panas kita juga bertanya :
kita ini dididik untuk memihak yang mana ?
ilmu – ilmu diajarkan disini
akan menjadi alat pembebasan
ataukah alat penindasan ?

sebentar lagi matahari akan tenggelam
malam akan tiba
cicak – cicak berbunyi di tembok
dan rembulan berlayar
tetapi pertanyaan kita tidak akan mereda
akan hidup di dalam mimpi
akan tumbuh di kebon belakang

dan esok hari
matahari akan terbit kembali
sementara hari baru menjelma
pertanyaan – pertanyaan kita menjadi hutan
atau masuk ke sungai
menjadi ombak di samodra

di bawah matahari ini kita bertanya :
ada yang menangis, ada yang mendera
ada yang habis, ada yang mengikis
dan maksud baik kita
berdiri di pihak yang mana !

jakarta, 1 desember 1977)
*Sajak ini dipersembahkan kepada para mahasiswa universitas indonesia di jakarta dan dibacakan di dalam salah satu adegan film “yang muda yang bercinta” yang disutradarai oleh Sumandjaya

*Dari kumpulan puisi “potret pembangunan dalam puisi” (pustaka jaya – 1996)






video